A cégek szinte folyamatosan munkatársat keresnek, állandó gond a kevés munkaerő. Másoknál viszont ez nincs jelen. Lehet, hogy ők valamit jobban csinálnak?


Túlzás nélkül, az folyik a csapból is, hogy a cégeknek folyamatosan meg kell küzdeniük a munkaerőhiánnyal, alig találnak embert egy-egy pozícióra, hiába hirdetik nagy erőkkel az állást, illetve hiába keresnek a folyamatosan. Eleve kevesen jelentkeznek a hirdetésekre, de akik mégis, azok általában nem megfelelőek. Ha sikerül is felvenni valakit, sok esetben kiderül, hogy mégsem vált be, és kezdődhet az egész hercehurca elölről. 

A munkaerőpiac egyik legnagyobb problémájaként beszélnek jelenleg arról, hogy egész egyszerűen kevés az értékes munkaerő, tehát az, aki szakképzett, tapasztalattal rendelkezik, és jó a saját szakterületén.

Kicsit talán úgy tűnhet, mintha az ilyen munkavállalók nem is léteznének. A valóság azonban az, hogy léteznek, de általában nem ők azok, akik böngészik az állásportálokat. Nekik többnyire megvan a helyük, van egy munkahelyük, amivel elégedettek, és nem igazán van motivációjuk váltani. 

 

A megoldás: legyünk csábító munkahely!

Itt jön a képbe az, hogy a munkaerőhiány nem valódi probléma, hanem csak egy megoldandó feladat. Nem arról van szó ugyanis, hogy nincs megfelelő munkaerő, csupán arról, hogy nem nálunk dolgoznak. A megoldandó feladat az, hogy ezek az emberek átjöjjenek hozzánk.

Ahhoz hogy a legjobb munkaerő nálunk akarjon dolgozni, a legjobb munkahellyé kell válnunk. Ennek eszköze az employer branding, vagyis a munkáltatói márkaépítés. Magyarra fordítva nagyjából annyit jelent, hogy a munkaerőpiacon is versenyképessé kell tennünk a céget, egy olyan munkahely képét kell felépíteni, ami méltó arra, hogy a legjobb szakemberek vágyjanak oda bekerülni. 

 

Csakis az igazat!

Félreértés ne essék, nem arról van szó, hogy hamis ígéretekkel meg kellene vezetni a munkaerőt, hogy megszerezhessük. Ennek értelme nem sok lenne, hiszen ha ezzel a módszerrel találunk dolgozókat, ők valószínűleg nagyon hamar tovább fognak állni, amikor a munkába állást követően rájönnek, hogy nem igazán az a valóság, amit elhintettünk.

Nem egy kampányról van szó, amit időszakosan meg kell nyomni. Ez egy folyamatos feladat, és az acél, hogy tényleg jó munkahellyé váljunk, ne csak a jó munkahely látszatát keltsük.

 

Hogyan lehetünk jó munkahely?

Hogy mi vezet idáig, az már egy elég összetett kérdés. Első körben a többség a versenyképes fizetésre gondol, ami persze fontos, hiszen pénzből élünk. De a tapasztalat azt mutatja, hogy a fizetési önmagában nem minden; jól fizető munkahelyet is otthagynak az emberek, ha nem tapasztalnak megfelelő bánásmódot, nem tudják érvényesíteni az érdekeiket, nem érzik megbecsülve magukat. 

 

Ennél fontosabb a munkahelyi légkör, esetleg a fizetésen kívüli extrák, úgymint a rugalmas munkaidő, a home office lehetősége, a munka és a magánélet egyensúlyban tartása. Esetleg olyan pluszok, mint a céges telefon, céges laptop, céges autó. A felmérések azt mutatják, hogy az emberek zöme hajlandó kevesebb fizetésért dolgozni, ha az egyéb körülmények jobban megfelelnek számukra.

 

Persze az ideális az, ha a felsoroltak közül nem kell választani, vagyis jónak mondható fizetés mellett vannak jelen az emberi munkakörülmények, jó munkahelyi légkör, a rugalmasság, valamint az eszközök, amiket a cég biztosít a dolgozóknak. Mindez azonban sokszor nem tud egyszerre megvalósulni, ilyenkor az egyik terület hiányosságait célszerű kompenzálni azzal, hogy erősítjük azt, amit nyújtani tudunk. 

Ha sikerül jó munkahellyé válnunk, ahová vágynak a dolgozók, nem kell többé aggódnunk a munkaerőhiány miatt, a mi cégünket garantáltan nem fogja érinteni!

Ingyenes konzutációnk keretén belül Önnek is segítünk megtalálni a megfelelő munkaerőt!
Jelentkezés és részletek: https://hrholding.hu/ingyenes-tanacsadas